Agenda
Festival de Lanvellec - Les Voix inconnues
Futurs concerts
Distribution :
Aaron McGregor, violon
Alison McGillivray, violoncelle
Claude Meneux, clavecin
Morag Johnston, violon, alto, voix, direction
Alison McGillivray, violoncelle
Claude Meneux, clavecin
Morag Johnston, violon, alto, voix, direction
Programme :
A Jigg Composed by a young Lady of 7 years of Age
The King’s Jigg
A Trip to Oatland
Ann Young, Elements of Music and of Fingering the Harpsichord (c. 1790)
Lord Moira’s March ( Catherine White, fl 1800)
A collection of Original Strathspeys … by a Young Lady (Edinburgh, 1804).
Sally Kelly (A Female Amateur)
Lady Ramsay’s Favourite, A Strathspey by a Female Amateur (1805)
The 8th of December (Henrietta Baird of Saughtonhall, ?-1826)
Niel Gow, A Fifth Collection of Strathspey Reels (1809)
Mo cheist an tighearna – « My Love the Lord » (Lady Raasay)
Nighean dubh nan caorach -« Dark Girl of the Sheep »
An tàillear odhar – « The Dun-Coloured Tailor »
Nighean bhàn a’ mhuilleir -« The Miller’s Fair-Haired Girl »
Eliza Ross of Raasay manuscript (1812)
The Dear Lamb
Mr Stirling of Keir’s Reel
Perthshire Hunt
(Magdalene Stirling, 1765-1846)
Dunira Lodge
Sir William Stirling’s Strathspey
The Earl of Elgin’s Strathspey
(Magdalene Stirling)
Twelve Tunes Composed by Miss Stirling of Ardoch (1796)
Dark Lochnagar (Isabella Scott Gibson, 1786-1838)
Manuscript by James Scott Skinner (1843)
Rural Felicity
Colonel W.F. Macbean, [Minuet]
Mrs Macleod of Geanie’s
(Catherine White)
A Collection of Original Strathspeys … by a Young Lady (Edinburgh, 1804)
Miss Maria MacLean of Coll’s Reel (Captain L. Stewart )
Mo shopanach ministir – « My silly wisp of a minister »
Uist Reel
Eliza Ross of Raasay manuscript (1812)
Lord Duncan, or the Glorious 11th of October 1797 (Catherine White)
A Collection of entirely Original Strathspey Reels … by Ladies in a remote part of the Highlands of Scotland (1796)
The Downshire Camperdown Quick Step (Thomas Calvert)
Thomas Calvert, A Collection of Marches & Quicksteps (1799)
The King’s Jigg
A Trip to Oatland
Ann Young, Elements of Music and of Fingering the Harpsichord (c. 1790)
Lord Moira’s March ( Catherine White, fl 1800)
A collection of Original Strathspeys … by a Young Lady (Edinburgh, 1804).
Sally Kelly (A Female Amateur)
Lady Ramsay’s Favourite, A Strathspey by a Female Amateur (1805)
The 8th of December (Henrietta Baird of Saughtonhall, ?-1826)
Niel Gow, A Fifth Collection of Strathspey Reels (1809)
Mo cheist an tighearna – « My Love the Lord » (Lady Raasay)
Nighean dubh nan caorach -« Dark Girl of the Sheep »
An tàillear odhar – « The Dun-Coloured Tailor »
Nighean bhàn a’ mhuilleir -« The Miller’s Fair-Haired Girl »
Eliza Ross of Raasay manuscript (1812)
The Dear Lamb
Mr Stirling of Keir’s Reel
Perthshire Hunt
(Magdalene Stirling, 1765-1846)
Dunira Lodge
Sir William Stirling’s Strathspey
The Earl of Elgin’s Strathspey
(Magdalene Stirling)
Twelve Tunes Composed by Miss Stirling of Ardoch (1796)
Dark Lochnagar (Isabella Scott Gibson, 1786-1838)
Manuscript by James Scott Skinner (1843)
Rural Felicity
Colonel W.F. Macbean, [Minuet]
Mrs Macleod of Geanie’s
(Catherine White)
A Collection of Original Strathspeys … by a Young Lady (Edinburgh, 1804)
Miss Maria MacLean of Coll’s Reel (Captain L. Stewart )
Mo shopanach ministir – « My silly wisp of a minister »
Uist Reel
Eliza Ross of Raasay manuscript (1812)
Lord Duncan, or the Glorious 11th of October 1797 (Catherine White)
A Collection of entirely Original Strathspey Reels … by Ladies in a remote part of the Highlands of Scotland (1796)
The Downshire Camperdown Quick Step (Thomas Calvert)
Thomas Calvert, A Collection of Marches & Quicksteps (1799)
Infos complémentaires :
C’est à partir du XVIIIe siècle que le répertoire pour violon devient extrêmement populaire en Écosse. « Les voix inconnues » met en lumière des musiques composées, recueillies et interprétées par des femmes écossaises de cette période, considérée aujourd’hui comme l’âge d’or de ce style musical. Les quatre interprètes, français et écossais, nous entraînent dans les Highlands où les reels donnent envie de taper du pied et alternent avec des airs gaéliques à faire pleurer.
Tarifs > 25€ / 22€ (abonné) / 20€ (réduit) / 10€ (spécial) / Gratuit – de 16 ans
Association RIMAT | billetterie.rimat@orange.fr | 02 96 35 13 72
Tarifs > 25€ / 22€ (abonné) / 20€ (réduit) / 10€ (spécial) / Gratuit – de 16 ans
Association RIMAT | billetterie.rimat@orange.fr | 02 96 35 13 72